Styczeń 2016

11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Gmina Istebna » Szkolnictwo » Szkoły Podstawowe » Szkoła Podstawowa nr 2 w Jaworzynce
Iława po raz kolejny gości w Gminie Istebna.

Kolonie letnie w ramach porozumienia gmin Istebna i Iława

W dniach od 29 czerwca do 12 lipca 2011r. Gmina Istebna gościła uczniów z zaprzyjaźnionej Gminy Iława.

Młodzież wypoczywała w Szkole Podstawowej nr 2 w Jaworzynce. Pomimo deszczowej i chłodnej aury staraliśmy się zapewnić uczestnikom kolonii wiele atrakcji. Pokazaliśmy im uroki najbliższej okolicy, jak i całej Trójwsi.

Odwiedziliśmy Bacówkę,gdzie młodzież poznała tajniki wyrobu serów, gościliśmy w Galerii P. Tadeusza Ruckiego i w Muzeum Koronki. Koloniści zobaczyli również, gdzie stykają się granice trzech państw, poznali życie i pracę dawnych górali w Chacie Kawuloka i Muzeum na Grapie oraz odwiedzili Wystawę Twórczości Ludowej w Istebnej. Pracownicy Szkółki Leśnej w Wyrchczadeczce zorganizowali dla naszych podopiecznych prelekcję na temat hodowli i ochrony głuszców. Młodzież miała okazję zwiedzić również Zamek Prezydenta Rzeczpospolitej na Zadnim Groniu.

Poza Trójwsią pokazaliśmy im ustroński Leśny Park Niespodzianek oraz piękne widoki z Czantorii, na którą wjechaliśmy wyciągiem, ale sam szczyt zdobyliśmy pieszo.
      Gościliśmy również w mieście Kraka, gdzie główną atrakcją było zwiedzanie Podziemi Rynku, Kościoła Mariackiego i Wawelu.

W ramach akcji "Bezpieczne wakacje" strażacy z OSP Istebna Centrum  w sobotnie popołudnie opowiadali o trudnej i odpowiedzialnej pracy strażaka , prezentowali mozliwości sprzętu strażackiego. Jednak największą atrakcją dla "spragnionych deszczu" kolonistów był pokaz możliwości pomp strażackich.

Na zakończenie kolonii wszyscy jej uczestnicy mieli okazję, aby wykazać się swoimi wokalnymi, tanecznymi, kulinarnymi i plastycznymi zdolnościami oraz wiedzą o regionie, w którym przebywali. Z pomocą zespołu pod kierownictwem P. Urszuli Gruszki, kapeli, pań kucharek i wychowawców oraz z udziałem zaproszonych gości w osobach Wójta Gminy Istebna- Pani Danuty Rabin i W-ce Wójta- Pana Henryka Gazurek, koloniści uczyli się góralskich przyśpiewek i tańców, piekli placki na blasze, oraz wykonywali plakaty przedstawiające strój górala i góralki.

W ostatnim dniu pobytu młodzież rywalizowała podczas Dnia Sportu Kolonisty. Najlepszymi sportowcami okazali się: Dominika Kowalska, Dominika Wysocka, Kamila Sitnik, Szymon Plec, Eryk Boreczek oraz Domink Szostak.

Nasze kolonie zakończyły się wyborem MISS KOLONII 2011. Konkurs zorganizowała grupa chłopców. Wybrano miss- Izabelę Taborek oraz miss publiczności- Magdalenę Taborek.

W imieniu organizatorów i własnym dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do uatrakcyjnienia pobytu młodzieży z Gminy Iława na terenie naszej gminy. Mamy nadzieję, że pomimo tak nie sprzyjających warunków pogodowych, uczestnicy kolnii będą z uśmiechem wspominać pobyt w naszej gminie. Wszystkim im życzymy wiele słońca i uśmiechu na co dzień.

Dorota Małyjurek - kierownik kolonii;
Anna Kędzior - wychowawca.