Najlepszy z najlepszych! Punkt Informacji Turystycznej w Istebnej zdobył III miejsce w kategorii "Najlepszy z najlepszych" w ogólnopolskim konkursie na najlepszą informację turystyczną spośród 400 placówek istniejących w Polsce i kilkudziesięciu, które zgłosiły się do konkursu. Oprócz konkursu, gdzie bierze się pod uwagę punkty skategoryzowane wg. tzw. *gwiazdek, w roku 2013 z okazji 50-cio lecia Informacji Turystycznej w Polsce zorganizowano dodatkową kategorię „Najlepszy z najlepszych”, gdzie brano pod uwagę wszystkie kategorie IT razem. To właśnie w tej kategorii istebniańska placówka zdobyła III pozycję. Miejsce II trafiło do Giżycka, a pierwsze do Tarnowa. Wręczenie statuetki i dyplomu odbyło się podczas uroczystej gali 23 września w Teatrze Polskim w Warszawie. Nagrody z rąk podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki pani Katarzyny Sobierajskiej i prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej pana Rafała Szmytke odebrała Kierownik Promocji i Informacji Turystycznej w Istebnej Aneta Legierska. Placówka powstała w 2004 roku jako biuro ds. sportu gminy Istebna, a w trzy lata później w 2007 roku zaczął się tworzyć zalążek informacji turystycznej, który świadczył usługi dla turystów i mieszkańców. Instytucjonalnie podlegał Urzędowi Gminy Istebna, a obecnie Gminnemu Ośrodkowi Kultury, Promocji, Informacji Turystycznej i Bibliotece Publicznej. Z racji arcyciekawego położenia Istebnej w Beskidzie Śląskim, na tzw. Trójstyku granic Polski, Czech i Słowacji jest placówką usługową bardzo potrzebną i chętnie uczęszczaną. Punkt Informacji Turystycznej znajduje się w samym centrum miejscowości, w budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Istebnej. Dzięki staraniom pracowników PIT w 2009 roku zostało powołane biuro, a następnie przeprowadzono remont generalny placówki i przystosowano ją dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Obiekt z daleka widoczny dzięki stałemu oznakowaniu „i” oraz podświetlonemu kasetonowi, już z witryny informuje o miejscowych noclegach, ważnych dla turystów adresach i telefonach, pokazuje mapę miejscowości i najbliższej okolicy. Wewnątrz znajduje się stanowisko dostępu do Internetu oraz wszelkie niezbędne materiały. Funkcję informacyjną dopełnia też kioski elektroniczne ustawioey niepopodal na zewnątrz budynku Urzędu Gminy i sklepiku w parku. W Punkcie Informacji Turystycznej pracuje czterech pracowników, w tym trzech informatorów. Ich pracą kieruje podinspektor ds. promocji Aneta Legierska – absolwentka warszawskich studiów w ALMAMER Wyższej Szkole Ekonomicznej, na kierunku zarządzanie w turystyce i obsługa ruchu turystycznego, stypendystka Ministerstwa Sportu i Edukacji Narodowej, a z wykształcenia technik hotelarz. Drugim informatorem jest Oliwia Szotkowska –absolwentka studiów nt. turystyki i rekreacji i informacja naukowa i bibliotekoznawstwo. Sportem, stroną internetową i gazetą zajmują się zaś Karina Czyż i Jacek Kohut. Informatorzy posługują się przy obsłudze turystów zagranicznych językiem angielskim, francuskim i niemieckim, a z racji specyfiki położenia – także czeskim. Jak na tak niedużą miejscowość Punkt „it” może się poszczycić wysokim poziomem usług, co niejednokrotnie podkreślane jest przez turystów i współpracujące z PIT-em biura i organizacje. PIT czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00, w okresie wakacyjnym i ferii zimowych także w soboty i niedziele 9:00 – 15:00. +48 33 855 61 58; promocja@ug.istebna.pl
|