Styczeń 2016

11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Gmina Istebna » Szkolnictwo » Szkoły Podstawowe » Zespół Szkolno - Przedszkolny w Istebnej
Kolonie w Iławie

Dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Istebnej ( 36 osób ) w pierwszym tygodniu lipca

(04 - 17.07. 2012r.) wyjechały na wakacje do Iławy. Szybkie pakowanie bagażu, ostanie całusy z rodzicami i dziadkami i uczniowie zajęli miejsca w autobusie. Wcześnie rano z parkingu szkolnego wyruszyliśmy w kierunku Mazur. Podróż chociaż w upale i bardzo długa ( ponad 10 godzin) przebiegła spokojnie. Wieczorem szczęśliwie dojechaliśmy do Iławy , a konkretnie do Ząbrowa. Zakwaterowano nas w budynku szkolnym w którym jest szkoła podstawowa i gimnazjum. Zjedliśmy pierwszą kolację i o 22 zapanowała cisza – zmęczeni po długiej podróży wszyscy szybko zasnęli.

Podczas pobytu mieliśmy wspaniałą, słoneczną pogodę. Dzięki temu zwiedziliśmy bardzo dużo ciekawych miejsc. Oprócz spacerów i krótkich wycieczek po okolicy zobaczyliśmy:

1. Zamek w Malborku
  2. Ruiny zamku w Szymbarku,
  3. Pola grunwaldzkie,
  4. Skansen w Olsztynku (budownictwo warmińsko – mazurskie)

Dużą atrakcją był pobyt w Krynicy Morskiej, gdzie niektóre dzieci pierwszy raz zobaczyły morze.

Interesujący był spacer do Ośrodek Szkolenia Kapitanów w Kamionce nad jeziorem Silm.  Ciekawostką tego miejsca jest to , że na jeziorze wyznaczony jest specjalny tor , a statki na których odbywa się szkolenie są pomniejszone w odpowiedniej skali. Mogliśmy zatem w miniaturze zobaczyć barkę, kontenerowce, promy pasażerskie, tankowce.

Jeden dzień dzieci spędziły w pięknie położonej Iławie. To bardzo ładne miasteczko, nad najdłuższym jeziorem o nazwie Jeziorak.

Frajdą było płynięcie spacerowym statkiem po tym jeziorze oraz plażowanie nad jego brzegiem . Niecodziennym widokiem dla wszystkich było podziwianie małych jachtów, łódek, a nawet kajaków.

Chcemy podziękować władzom gmin Iława i Istebna, które od lat ze sobą współpracują, Dyrekcji Szkół  i wychowawcom, którzy opiekują się dziećmi podczas pobytu, obsłudze – kucharkom, sprzątaczkom, woźnym, kierowcom, którzy umożliwiają pobyt uczniów naszych szkół w gminie Iława.