Styczeń 2016

11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Gmina Istebna » Zdrowie i bezpieczeństwo » Straż Pożarna » JKSR-G Ochotnicza Straż Pożarna Istebna - Centrum
Z działalności MDP w Istebnej

W dniu 15 lipca odbyła się wycieczka Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej z Istebnej.

Autokarem Pana Wiesław Byrtusa dotarliśmy do Ustronia Polany. Dzięki uprzejmości dowódcy zmiany, asp. Tomasza Pezdy zwiedziliśmy Jednostkę Ratowniczo – Gaśniczą PSP w Ustroniu. Poznaliśmy działanie centrum dyspozytorskiego pogotowia ratunkowego oraz straży pożarnej, oraz zobaczyliśmy samochody bojowe, jakimi dysponują zawodowcy z ustronia. Największą atrakcją było dla wszystkich możliwość wyjechania w koszu samochodu – drabiny na wysokość 30 m. Młodzież wykazała się wielką odwagą, bo każdy skorzystał z tej możliwości.

Po wykonaniu pamiątkowego zdjęcia udaliśmy się na stację kolei linowej. Kolejką wyjechaliśmy na Czantorię. Po krótkim odpoczynku na szczycie ruszyliśmy w stronę Stożka. Po bardzo stromym, z dużą ilością luźnych kamieni zejściu z Czantorii żwawo ruszyliśmy w drogę czerwonym szlakiem. Pokonaliśmy Soszów Mały, a następnie Soszów Wielki, gdzie zrobiliśmy krótki odpoczynek. Po posileniu się kanapkami i czekoladą ruszyliśmy dalej. Po pokonaniu „Cieślara” i Małego Stożka stanęliśmy u stóp Stożka. Podejście na szczyt było najtrudniejszym fragmentem w całej wycieczce, a najłatwiej pokonał je pięcioletni Bartek, najmłodszy uczestnik wyprawy. Na szczycie zrobiliśmy kolejną przerwę na posilenie się i odpoczynek. Następnie poprzez Kiczory ruszyliśmy do Istebnej, do amfiteatru Pod Skoczną. Reszta trasy minęła łatwo i przyjemnie. W amfiteatrze czekał już na nas Mirek - Prezes z małżonką i piekli dla nas kiełbaski na grilu, które wszystkim bardzo smakowały. Na tym zakończyła się nasza wycieczka. Na całej trasie towarzyszył nam ogromny upał. Wszyscy umazani od borówek, a poniektórzy z pełnymi reklamówkami prawoków rozeszliśmy się do domów.

Chcielibyśmy podziękować wszystkim. W pierwszej kolejności całej drużynie MDP  i opiekunom za super atmosferę, st. kap. Damianowi Legierskiemu i asp. Tomaszowi Pezda za zorganizowanie wycieczki i oprowadzenie po JRG w Ustroniu oraz wszystkim strażakom, którzy mieli służbę. Panu Wiesławowi Byrtusowi za bezpieczne zawiezienie do Ustronia. Adamowi Bieleszowi za niesienie ciężkiej apteczki, której na szczęście nie musiał używać. Prezesowi naszej jednostki – Mirkowi i Jego żonie za wspaniałe kiełbaski z grila.

Dziękujemy i z niecierpliwoscią czekamy na nastepną, równie wspaniałą wycieczkę.